Regulamin świadczenia usług

F-7.2/01/01 ver.2

1. Zakres świadczonych usług:

  1. Archiwizacja akt kategorii A.
  2. Archiwizacja akt kategorii B.
  3. Brakowanie i niszczenie akt.
  4. Przechowywanie dokumentacji podmiotów zlikwidowanych.
  5. Czasowe przechowywanie dokumentacji podmiotów istniejących.
  6. Obsługa przechowywanego zasobu dokumentacji, w tym wydawanie odpisów, kopii i zaświadczeń do celów emerytalno – rentowych.

2. Usługi archiwizacji i przechowania prowadzone są na podstawie zawartych umów.

3. Archiwizacja dokumentów:

  1. Usługi archiwizacji wykonywane są w pracowni archiwum. W wyjątkowych przypadkach, na życzenie Zlecającego, po stosownych uzgodnieniach archiwizacja może być przeprowadzona w siedzibie Zlecającego.
  2. Przyjęcie dokumentów do archiwizacji odbywa się na podstawie wstępnego protokołu zdawczo-odbiorczego.
  3. Po wykonaniu archiwizacji sporządza się protokoły wraz ze szczegółowymi spisami zdawczo-odbiorczymi dokumentacji.
  4. Dla dokumentacji wybrakowanej sporządza się szczegółowe spisy wraz z protokołem brakowania akt. Po zatwierdzeniu przez komisję do spraw brakowania, dokumentacja ta przekazywana jest do zniszczenia.
  5. Zarchiwizowaną dokumentację kategorii A przekazuje się w porozumieniu ze Zlecającym do właściwego Archiwum Państwowego.

4. Przechowywanie dokumentów:

  1. Dokumentacja może być złożona w składnicy akt na cały wymagany przepisami okres przechowywania lub na czas oznaczony.
  2. Dokumentację przekazywaną do składnicy akt przyjmuje się po uprzednim uporządkowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Przyjęcie dokumentacji do składnicy akt odbywa się na podstawie protokołu zdawczo odbiorczego.
  4. Dokumentacja złożona na cały okres przechowywania, składowana jest przez wymagany okres zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalne (Dz.U. 2015 poz. 1743).
  5. Dokumentacja przechowywana na czas oznaczony, po upływie okresu na który została zawarta umowa, powinna być niezwłocznie odebrana przez Składającego, nie później jednak niż w terminie 14 dni po wygaśnięciu umowy.
  6. Składający może w każdym czasie żądać zwrotu lub udostępnienia wydanych dokumentów.

5. Udostępnianie dokumentacji:

  1. Udostępnianie dokumentacji złożonej w składnicy akt na czas oznaczony odbywa się na zasadach uzgodnionych ze Zlecającym w umowie przechowania.
  2. Byłym pracownikom , których dokumentacja złożona została w Składnicy Akt wydaje się kopie dokumentów i zaświadczeń na podstawie złożonego pisemnego wniosku według wzoru obowiązującego w składnicy akt.
  3. Akta osobowe oraz dane dotyczące wynagrodzeń udostępnia się wyłącznie osobom których dokumentacja dotyczy, Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych w celach emerytalno – rentowych, oraz organom i instytucjom w przypadkach przewidzianych prawem.
  4. Udostępnianie dokumentacji o której mowa w pkt. 5.2. regulaminu odbywa się odpłatnie, na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz. U. Nr 28, poz. 240 z 2005 r.). Wysokość opłat określa obowiązujący w spółce aktualny cennik opłat za wydawanie odpisów, zaświadczeń lub kopii przechowywanej dokumentacji.
  5. W uzasadnionych przypadkach udostępnianie dokumentacji o której mowa w pkt. 5.2. regulaminu, odbywa się nieodpłatnie przez okres zapisany w umowie przechowania.
  6. Udostępnianie dokumentacji organom państwowym i instytucjom odbywa się na zasadach przewidzianych w przepisach odrębnych.

 

Niemodlin, dnia 2025-01-15